Over Happy Homework

Happy Homework is een idee van René Schotvanger en Ruben Bos. In februari 2011 besloten zij, naast hun werkzaamheden als docent binnen het voortgezet onderwijs, een instituut voor huiswerkbegeleiding op te richten, om in hun vrije tijd kinderen nog beter te kunnen gaan helpen. Ruben heeft in 2023 het bedrijf verlaten, waarna René zelfstandig Happy Homework heeft voortgezet.

Happy Homework is uitgegroeid tot een educatief instituut verspreid over de provincie Noord-Holland, wat meer betekent voor kinderen dan alleen huiswerkbegeleiding. Door de aanpak, waarbij kinderen zich prettig voelen in de omgeving waar gewerkt moet worden, zien wij bijna alle kinderen het beste uit zichzelf halen. Onze begeleiding is anders op vele onderdelen. Zo onderhouden wij regelmatig contact met ouders door middel van bijvoorbeeld wekelijkse voortgangsverslagen. En de tafels waar leerlingen aan werken staan niet 'schools' in een rij, maar staan opgesteld zoals deze ook in een huiskamer staan. Kinderen moeten zich prettig bij ons voelen. Juist dan kunnen ze het beste eruit halen wat erin zit!

Happy Homework werkt met ervaren (ortho)pedagogen, kinderpsychologen en docenten uit basis- en voortgezet onderwijs. Ook studenten maken deel uit van het team. Op iedere vestiging werkt een vaste medewerker, welke de plaatselijke onderwijsinstellingen kent en feeling heeft met de kinderen uit die omgeving.

Benieuwd naar onze tarieven? Hier kunt u meer informatie vinden.

Wij zoeken regelmatig enthousiaste huiswerkbegeleiders, bijlesdocenten en andere onderwijsprofessionalsdie vanaf heden op een leuke en enthousiaste manier kinderen willen begeleiden.

Wij vinden het belangrijk dat scholen en kinderen het maximale uit zichzelf halen. Daarom bieden wij handvatten voor de toekomst. In onze pedagogische visie staan doelstellingen centraal, zoals het voorkomen of wegwerken van (onderwijs)vertraging, het bieden van gelijke kansen aan de brede ontwikkeling van kinderen, het aantrekkelijker maken van de school, de integrale aanpak van de jeugdproblematiek en de integrale aanpak voor de zorg.